podsumowanie sezonu

Sobota, 31 grudnia 2016 Kategoria cele i podsumowania sezonu, trening, ze zdjęciami
Ostatnio jakoś nieskoro było mi pisać... w zasadzie od październikowego roztrenowania (przymusowego, bo choroba), ciągle męczą mnie mniejsze lub większe przeziębienia, końcówka grudnia na antybiotyku... w dodatku koło od Szkota z uszkodzoną piastą pojechało do Mavica w ramach reklamacji i trzymają to koło już chyba z miesiąc, jak nie dłużej.
Więc 1) ciągle chora 2) jak zdrowa to pogoda taka, że szkoda wyłazić 3) a jak chociaż do lasu bym sobie pojechała to nie mam na czym...

Bodzentyn

Kompletnie siadła mi motywacja i do treningu i do pisania. Oraz, nie bardzo mam o czym pisać ostatnio, bo patrz punkt pierwszy.
Dziś jednak nastawienie nieco lepsze bo chociaż nie jestem do końca zdrowa to nie wytrzymałam kolejnego dnia bez roweru i polazłam godzinkę lekko pokręcić. Od razu humor mi się poprawił ;) A poza tym aktualnie jestem w trakcie lektury mojego prezentu choinkowego, którym jest "Szkoła życia" Mai Włoszczowskiej... i strasznie chce mi się jeździć przez to.

Nastawienie lepsze i dziś koniec roku więc chyba trzeba coś podsumować chociaż do tego siadam dość niechętnie bo ten rok nie był zbyt udany, zarówno pod kątem realizacji celów jak i osiąganych wyników w ogóle.

Miało być tak:

"1) Top 3 w kategorii na poszczególnych wyścigach MTB Cross Maraton (podium w generalce to nie było żadne wyzwanie w tym roku [tj. w 2015] natomiast Top 3 mocno zależało od obsady na poszczególnych wyścigach)"

Z tego punktu... top 3 udało się zaliczyć tylko raz! I to z powodu awarii sprzętu Zosi Czyż. Gdyby nie jej awaria, byłabym czwarta.
Co za tym idzie, również w generalce nie było tak pięknie. O utrzymanie czwartego miejsca walczyłam jeszcze na finałowym maratonie w Chęcinach i do końca nie byłam pewna, czy da radę.

Morawica

Może nie powinnam się martwić bo szybkość na trasie i wyniki testów FTP twierdzą, że byłam w tym sezonie mocniejsza niż w zeszłym, a w tym roku była naprawdę mocna i regularnie startująca obsada w mojej kategorii, czego jeszcze w zeszłym roku nie było.
W każdym razie ratingi i zajmowane miejsca totalnie poniżej oczekiwań (w drugiej połowie stawki albo pod koniec) ale przynajmniej było z kim się ścigać (oczywiście wirtualnie bo swoich rywalek zazwyczaj nie widuję w trakcie wyścigu). Cud jakiś, że udało mi się utrzymać to 4 miejsce w generalce.

Najlepiej jechało mi się chyba w Pińczowie (4 miejsce open i rating powyżej 90% też tak mówi) a najgorzej w Bodzentynie ale to była katastrofa alkoholowa ;) i wynik był do przewidzenia. Dobrze mi się jechało też w Masłowie Morawicy. Jednak na większości maratonów miałam odczucie, że nie jadę na maksa z jakiegoś powodu, na niektórych czułam się zmęczona.

Chęciny

"2) Uphill Śnieżka zmieścić się w 1:30 a najlepiej w 1:25 (uhu, to będzie naprawdę niezłe wyzwanie)"

Uphill w tym roku odpadł albowiem kolidował mi z MTB Cross Maraton w Kielcach (na który zresztą i tak nie pojechałam, bo byłam chora), więc musiałam go odpuścić.

Trening techniki z Jankiem Kilińskim "Elvisem" na Kazurce.

"3) Tour de Pologne Amatorów - zmieścić się w 1:35 (trudno mi jest oszacować swój czas bo nigdy nie jechałam w tego typu wyścigu). Podejście numer 2, bo w zeszłym sezonie [2015] TdP mi z czymś kolidowało."

TdP mi z niczym nie kolidowało w tym roku... ale Baba na Rowerze, podczas naszego styczniowego spotkania w Zakopanem, tak mi naopowiadała o Tatra Road Race... że zasiane przez nią ziarenko w miarę upływu czasu urosło w magiczną fasolkę. I jak dodatkowo przeliczyłam koszt udziału w TdP oraz w TRR na kilometry wyścigu to wyszło mi, że na TdP to nie warto w ogóle ruszać tyłka ;)

Tatra Road Race

Pojechałam zatem na TRR i nie zawiodłam się. To był absolutnie dla mnie wyścig sezonu
"...wynik lepszy od spodziewanego. Chciałam przejechać całą trasę w siodle - przejechałam. Nie zeszłam z roweru na żadnym podjeździe, chociaż kilka razy musiałam naprawdę walczyć ze sobą. Pokonałam swoją słabość, swoją psychikę. Nie ma, że się nie da. Miałam nadzieję na przejechanie trasy w 3h, nieśmiało myślałam o 2:45 a przejechałam w 2:31!"

Ten wyścig będzie na pewno żelaznym punktem programu w 2017 roku. Zastanawiam się tylko jeszcze, czy próbować poprawić średnią na tym samym dystansie, czy złapać byka za rogi i jechać ten dłuższy... :)

"4) Jak się da, startować w Pucharze Mazowsza XC; nie być ostatnią na żadnych zawodach w cyklu ;)"

Z moich ambitnych planów postartowania w PM XC nie bardzo coś wyszło. W XC wystartowałam całe trzy razy, wszystkie trzy na Kazurce, z tego dwa z cyklu PM a jeden - PolandBike. Z jednego wyścigu wycofałam się w trakcie - zmógł mnie upał i wyjątkowo silny atak kataru siennego. W dwóch pozostałych - nie byłam ostatnia ;) Z pierwszego startu w XC, w kwietniu, byłam zadowolona - mimo trudnej trasy czułam się dobrze, technicznie też nienajgorzej. Ale tak ogólnie, to XC to nie moja bajka...

PolandBike XC Kazurka - znamienne zdjęcie, panowie podchodzą, ja wjeżdżam ;)

Na zawody jeździ się dla fotek ;)

A ponadto...
Wielkim zawodem była dla mnie majowa czasówka w Gassach, czas na 20 km o ponad pół minuty gorszy niż w zeszłym roku na zasadniczo tej samej trasie, to jest raczej przepaść. Przyznam, że ostrzyłam sobie zęby na jej wygranie a tu takie coś...

PolandBike XC Kazurka

Summa summarum...
Ogólnie, nie jestem zadowolona z tego sezonu. Mam takie wrażenie, że nie trafiałam z formą w wyścigi - często czułam się świetnie w weekend tydzień przed wyścigiem a w dzień wyścigu - dętka. Dość często czułam się zmęczona, często byłam chora, chyba lipiec i sierpień były jedynymi miesiącami bez jakiegoś przeziębienia.
Ze względu na generalnie nędzne wyniki kulała mi też motywacja, nic tak nie dobija jak to, że w zeszłym roku regularnie było pudło a w tym... jak widać.
Przejechałam w tym sezonie o wiele mniej kilometrów niż w poprzednim. Całościowo o około 1000 mniej, jeśli odliczyć trenażer - o około 500 mniej... . Pod koniec wakacji zapowiadało się, że pobiję swój rekord rocznej ilości km ale z powodu chorób nic z tego nie wyszło.

Do zobaczenia na trasach w przyszłym roku, miejmy nadzieję, że będzie on lepszy :)