testy wydolnościowe

Piątek, 13 kwietnia 2012 Kategoria test
Kalorie: kcal Podjazdy: m Sprzęt: Trenażer Aktywność: Jazda na rowerze
Jakoś tak, spontanicznie wyszło :) Mazovia ogłosiła, że organizuje, ja się z głupia frant zgłosiłam... ;) Badania robiło Centrum Badań Wydolnościowych Olimpiakos a odbyły się w klubie Gravitan, na Targówku.

Trochę jestem zawiedziona tymi badaniami (tzn. jakoś spodziewałam się czegoś bardziej wybajerzonego), ale może wyniki będą wybajerzone. Wyniki z omówieniem mają być w ciągu ok. tygodnia.

Badanie wyglądało prawie identycznie do tego, co ja robię w domu - tzn. kręcenie ze zwiększaniem obciążenia. Co jakiś czas pobieranie krwi żeby zmierzyć zakwaszenie a na twarzy maska tlenowa.
Fajne jest to, że obciążenie zwiększał automat a ja tylko na początku zadeklarowałam z jaką kadencją chcę jechać mniej więcej i tylko musiałam trzymać się tej kadencji. Maska strasznie przeszkadzała oddychać :(

Obciążenie było od 100 Watt i zwiększane co 2 minuty o 40 Watt. Czyli bardzo podobnie do testu Friela (tam jest co minutę o 20 Watt). Dociągnęłam do 300 Watt, pociągnęłam ze 45 sekund i odpadłam ale to i tak lepiej niż w ostatnim teście (nie mówię o tym kompletnie nieudanym, co Jacek mierzył zakwaszenie, tylko o ostatnim udanym). Dociągnęłam w ostatnim do 240.

Aczkolwiek nie wiem jak się mają te Watty do Wattów, które pokazuje mój trenażer ;) Przy 100 Wattach miałam wrażenie, że na moim trenażerze 100 Watt jest jednak cięższe. Ale może to jakaś sugestia.

Ekipa badająca powiedziała, że było 5 pań na badaniu (włącznie ze mną) i wyszłam przeciętnie, haha ;)
Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że muszę schudnąć. Co najmniej 5 kilo a najlepiej 10. Obydwoje państwo, zarówno technik od trenażera jak i pani dietetyczka powiedzieli, że jeśli zrzucę wagę o co najmniej 5 kg to z wynikami badania (a co za tym idzie również ze sportowymi) wyskoczę grubo ponad przeciętną.
Akurat to sama wiem, hehe ;)

To teraz pozostaje mi tylko czekać na wyniki :)

Damian: z "Wagą startową". Sam o niej pisałeś we wcześniejszym wpisie :)
- 22:25 czwartek, 19 kwietnia 2012 | linkuj
Damian: Z ta ksiazka
- 19:19 wtorek, 17 kwietnia 2012 | linkuj
Damian dzięki. Najpierw skończę z tą :) A potem po prostu postaram się zmienić pewne nawyki żywieniowe, na początek. Np. przestać dojadać przed pójściem spać i takie tam ;)
- 21:07 sobota, 14 kwietnia 2012 | linkuj
Nie, Dukan odpada ze względu na kompletny brak węglowodanów
- 10:53 sobota, 14 kwietnia 2012 | linkuj
Damian to był w zasadzie skrót myślowy. Chodziło o zmniejszenie ilości tłuszczu :) Siłą rzeczy schudnięcie się do tego przyłoży o ile zostanie przeprowadzone z głową :)
Co do trenażera - jasne. Ale na razie nie zamierzam inwestować w mocomierz więc muszę polegać na tym, co mam :)
- 21:27 piątek, 13 kwietnia 2012 | linkuj
Tak, odpłatne. 280 zł
- 12:42 piątek, 13 kwietnia 2012 | linkuj
te badania były odpłatne?
PietroPLsz
- 12:37 piątek, 13 kwietnia 2012 | linkuj
O fak :) Nieźle. No to ja się nie dziwie, że on wygrywa te Mazovie... :)
- 12:16 piątek, 13 kwietnia 2012 | linkuj
to teraz tak, ostatnio był pokaz badań wydolnościowych i omówienie tego po co i na co to.
Uczestniczyli też Radek Rękawek i Paweł Baranek. Wyników Pawła nie pamiętam, za to Radek ma jakieś 580 Wattów w nogach. A zaczynał badania jakoś z poziomu 340 chyba. :)