test

Piątek, 28 stycznia 2011 Kategoria test, trenażer, trening
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: °C HRmax: 169169 ( 95%) HRavg 146( 82%)
Kalorie: kcal Podjazdy: m Sprzęt: Trenażer Aktywność: Jazda na rowerze
Miałam dzisiaj zrobić 20 minut jazdy we wzrastającym tempie. Postanowiłam to zrobić trochę inaczej... i zamiast tego zrobiłam test.

Rozgrzewka 15 minut spokojnego kręcenia w strefach 0-1. Potem 10 minut odpoczynku.
Temperatura w domu około 22 stopnie i jazda przy uchylonym oknie balkonowym
Test progresywny GTX wg. Friela
1 minuta - 100 Watt - KOW 2 - HR 134
2 minuta - 120 Watt - KOW 2 - HR 138
3 minuta - 140 Watt - KOW 3 - HR 145
4 minuta - 160 Watt - KOW 5 - HR 149
5 minuta - 180 Watt - KOW 6 - HR 158
6 minuta - 200 Watt - KOW 7/8 - HR 165
7 minuta - 220 Watt - KOW 9/10 - HR 169 (40 sekund)
wydaje mi się, że przy KOW 7/8 było VT
spadek tętna (spokojne kręcenie ale zapomniałam zdjąć obciążenie)
8 minuta - HR 155
9 minuta - HR 145
10 minuta - HR 130

rozjazd 15 minut

Kompletnie rozjechała mi się po tym koncepcja progu mleczanowego bo tak:
1) pierwszy sposób oznaczania, tzn. próg przy mniej więcej 7-8 KOW - wychodzi HR około 165, w drugim tzn. przy VT - tak samo
2) trzeci sposób oznaczania, tzn. około 5 minut wstecz od zakończenia testu, od czapy totalnie bo 138
3) czwarty sposób, tzn. jako 85% maksymalnej uzyskanej mocy czyli przy Watt pomiędzy 180-200 wychodzi ok. 162
I bądź tu mądry, nie wiem jak to interpretować. Jednak ponieważ w miarę zgadzają się wartości w sposobach 1 i 3 to chyba należy uznać, że LT jest pomiędzy 162-165. I to się mniej więcej zgadza z ostatnio uzyskanym przez mnie HRmaxem z tabelki Friela...

Ale tak ogólnie jestem zadowolona z wyniku, bo widać postęp w porównaniu do poprzedniego testu. Przede wszystkim osiągnęłam wyższy poziom mocy (220), po drugie, przy tych samych poziomach mam generalnie niższe tętno. No i git. :D

Całość zajęła około 40 minut
KOW: 5
obciążenie: 200

Nie ma sprawy.
Na razie zaskoczył mnie ostatnio jak go spytałam czy jednorazowy wybryk tętna podczas biegania (jeden raz max miałam 191) to błędny pomiar czy może dowód na nieprawidłowe określenie mojego HRmax. Powiedział, że mam za luźno pasek od pulsometru (!). Faktycznie, nie ściskam go jakoś zbytnio, tym bardziej, że jeszcze go przytrzymuję paskiem od stanika... :)
- 09:30 poniedziałek, 31 stycznia 2011 | linkuj
Na dole się nic nie dokręca. Mocuję rower za samozamykacz na tylnym kole i jedyne co dociska oponę do rolki to mój tyłek. Wskazywana moc się zmienia także jeśli nie zmienię oporu na manetce trenażera ale zmienię kadencję lub przełożenie. Nic się nie kalibruje. Pewnie nie jest to jakiś bardzo zaawansowany pomiar mocy, ale raczej orientacyjny.
Co do biegania, to taki trucht na powyżej 150 bmp to KOW się zmienia, zależnie od pogody (poważnie). Jest mniejsze jeśli temperatura jest bliska 0 (np. wczorajsze godzinne bieganie oceniam na 3) a jeśli jest ciepło to się robi 4, przy tym samym tętnie. KOW na rowerze przy tym samym tętnie oceniam chyba faktycznie trochę niżej.
Ale mój problem leży w tym, że nie mogę się wpasować w biegackie strefy tętna. No bo jak mam zrobić trening OWB2 skoro ten zakres powinien u mnie być na poziomie około 140 bpm a ja już na starcie mam 155... Może mam źle zmierzone HRmax? Może "mogę więcej" tylko asekuracyjnie mojemu mózgowi wydaje się, że powinien już przestać...?
- 08:25 poniedziałek, 31 stycznia 2011 | linkuj
Przy innym ustawieniu na manetce trenażera (tj. przy zmianie oporu) ale przy tej samej kadencji i na tym samym przełożeniu w rowerze moc jest inna.
Nie bardzo mam gdzie zrobić test drogowy bo nie mam nigdzie tak długiego odcinka drogi bez przeszkadzajek :) Mogę spróbować zrobić go na trenażerze, ale tak naprawdę to nie odczuwam jakiejś wielkiej potrzeby bo chodzi mi głównie o porównanie wyników z kolejnych testów.
Co do tętna na progu mleczanowym to generalnie pomiar zgadza się z tabelką u Friela i tętnem max., które w niej jest.
Mam natomiast problem z tętnem przy bieganiu i to dość poważny. Muszę o tym napisać p. Jackowi. Chodzi o to, że o ile w rowerowaniu to te tętna i wysiłki w nich zgadzają się z różnymi tabelkami itd. o tyle tętna przy bieganiu nie zgadzają się z niczym. Jak tylko zaczynam biec (wolno truchtać nawet, przy tempie około 7,5-8 - to jest w moim odczuciu żółwie tempo, bardziej chód niż bieg) to tętno mi skacze do ponad 150, podczas gdy przy truchcie powinnam mieć według wytycznych zakresów treningowych około 116... :( Nie wiem, czy nie powinnam się z tym kopnąć do lekarza jakiegoś.
- 07:16 poniedziałek, 31 stycznia 2011 | linkuj
Mój trenażer ma pomiar mocy.
Test drogowy można zrobić na trenażerze?